Home / פרוביג'יל – תופעות לוואי

פרוביג'יל – תופעות לוואי

 

ד"ר ברוך אלעד, נוירולוג בכיר ומומחה לרפואת שינה, מתארח בתוכנית הבוקר של אברי גלעד, הילה קורח וג'קי לוי ומדבר על תופעות הלוואי האפשריות של מודאפיניל (פרוב'יג'יל):

"יש לציין כי התרופה היא מאוד בטוחה. גם מי שישתמש בפרוביג'יל ללא התוויה, הסיכון הוא קטן. אבל לאחרונה אנחנו עדים גם להתראות על מחשבות שווא והתנהגות פסיכוטית במקרים קיצוניים. אבל מדובר באנשים בודדים מתוך מאות אלפים שלקחו את התרופה ונבדקו. אבל כמובן זה יכול לקרות גם מויאגרה. אנשים התעוורו מויאגרה כאשר ניסו להרשים את בת הזוג שלהם.

לא קיימת תרופה שאין לה לה תופעות לוואי אבל אנחנו מדברים על שכיחויות ועל סטטיסטיקות. פרוביג'יל להבדיל מתרופות מעוררות אחרות שהיו קיימות לפניה היא תרופה מאוד בטוחה והיא גם תרופה יעילה מאוד. אני לא ממליץ עליה לשימוש אופ לייבל, אבל היא תרופה בטוחה למדי."

סטיב קרונין – אחד מהיוטוברים הפעילים ביותר ברשת מספר על ההתנסות שלו עם התרופה פרוביג'יל: "יכולת הריכוז והבהירות המנטלית שלי עלו פלאים. התרופה הרבה יותר נעימה מתרופות ממריצות כמו אדארל וריטאלין ואין לה את ההשפעה "המפילה" או "המעצבנת" המתלווה אליהן. כאשר אני נוטל פרוביג'יל במשך מספר ימים ברצף, יש לי כאבי ראש. לכן אני מעדיף ליטול את התרופה רק בכל יום שני בשבוע."