Home / ארמודפיניל נוביג'יל / איזו תרופה טובה יותר, Modafinil או Armodafinil? פרוביג'יל או נוביג'יל?

איזו תרופה טובה יותר, Modafinil או Armodafinil? פרוביג'יל או נוביג'יל?

בשנים האחרונות צצה תרופה חדשה העשויה ממרכיב המודפיניל בשם "ארמודפיניל – ARMODAFINIL" התרופה זכתה לשם המסחרי נוביג'יל ונרשמה לטיפול בהתוויות זהות כמו פרוביג'יל. אנשים רבים גם משתמשים בתרופה החדשה לשיפור יכולות שונות כמו ערנות, ריכוז, רמות אנרגיה גבוהות ויכולות קוגנטיביות.

אז מה ההבדל בין פרוביג'יל לנוביג'יל ?

מודפיניל (פרוביג'יל)  הוא האח הבכור בין שתי התרופות. הפרוביג'יל "נולד" לקראת סוף שנות ה -70 בצרפת לטיפול בנרקולפסיה, הוא אושר רשמית על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני ב -1998 כדי לטפל בשינה מופרזת בשעות היום.

ארמודפיניל  (נוביג'יל) הוא צעיר יותר ויצא לשוק בשנת  2007 ע"י צ'פלון Cephalonl אשר פיתחה גם את הפרוביג'יל והוא הניסיון של חברת התרופות להאריך את שליטתה על שוק התרופות הנרקולפסיות עם נוסחה חדשה "משופרת" שהפטנט עליה עוד מוגן לעומת הפרוביג'יל אשר כיום ניתן להכין ממנו תרופות ג'נריות. נוביג'יל ידועה בחו"ל גם בשם המותג Waklert.

באיזו תרופה כדאי להשתמש לשיפור יכולות קוגנטיביות? ארמודפיניל או מודפיניל?

אם אתם כאן, בוודאי אתם רוצים ללמוד יותר על שיטות להגברת יכולות המוח ושתי התרופות נמצאות כיום במגמה מתמדת של שימוש ומודעות ברחבי העולם בקרב אנשים שרוצים לשפר הישגים בעסקים, חינוך ואתלטיקה ולהגדלת הריכוז והיכולות הקוגניטיביות. מבחינה קלינית הן משמשות לטיפול באותם סמפטומים קליניים ושתיהן נחשבות יעילות מאוד. זה נכון כי Armodafinil דורש מינון קטן יותר, אבל מבחינת השימוש, Modafinil עדיין מובילה בפופולאריות על נוביג'יל.

מנגנון פעולה – מה הם אננטיומרים של מודפיניל  וארמודפיניל ומדוע צריך להכיר אותם?

האננטיומרים של מודפיניל-Modafinil דומים למדי, אך לא זהים. ואם צריך להסביר את זה במילים הפשוטות ביותר, ננסח זאת כך: Modafinil מכיל שני enantiomers .האנטיומטר הפעיל והאנטיומטר הלא פעיל. לכן כאשר בולעים מודפיניל או ארמדופיניל, התגובה של הגוף כלפי כל אננטיומטר היא שונה.

עכשיו ההבדל בין Modafinil ו- Armodafinil נמצא באננטיומטרים האלה. בעוד Modafinil מכיל שני enantiomers:  אחד פעיל אשר מהווה את עיקר התרופה. ומרכיב נוסף  אשר נועד להגביר את ספיגת הרכיב הראשון. ואילו ארמודפיניל Armodafinil מכיל רק את הרכיב הראשי.

אז איזו תרופה יעילה יותר, פרוביג'יל או נוביג'יל?

שתיהן יעילות מאוד אבל עד שתנסה אותן לא תוכל לדעת אם תרופה מסוימת עבורך יעילה יותר מהשניה.  תרופות יכולות לייצר תגובות שונות אצל אנשים שונים. מסיבה זו, הרופאים והמומחים של חוקרי התרופות והפרמצבטיקה אינם יכולים להבטיח את תגובת הגוף לתרופה. מחקרים מראים כי רוב המשתמשים בארמודפיניל ומודפיניל מראים את אותם שיפורים ביכולות הקוגנטיביות, בפוקוס ובערנות. אחוז נמוך מראה עדיפות לכאן או לכאן.  הקונצנזוס בקרב הרופאים הוא שאין ממש הבדל בין שתי התרופות.

ארמודפיניל בויקיפדיה (אנגלית)

עלון התרופה נוביג'יל(עברית)

מדריך לקניית פרוביג'יל ברשת

מינון פרוביג'יל מומלץ

מה זה פרוביג'יל ג'נרי?

Check Also

ליגת E-gaming

האם פרוביג'יל (מודפיניל) יכול לשפר ביצועי גיימרים?

כל מי ששיחק פעם משחק פופולארי כמו Overwatch, Call of duty או אפילו משחקים מסורתיים ...