Home / פרוביג'יל / מה הפך את הפרוביג'יל לויאגרה של המבחנים בקולג'ים ואוניברסיטאות?
פרוביג'יל בקרב סטודנטים

מה הפך את הפרוביג'יל לויאגרה של המבחנים בקולג'ים ואוניברסיטאות?

המטרה העיקרית שלשמה פותח המודפיניל היא טיפול בהפרעות שינה אבל כיום פחות משלושים אחוז מצרכני הפרוביג'יל באמת סובלים מהפרעות אלו, השאר הם עובדי משמרות הנזקקים להישאר חדים ורעננים גם בשעות לא שגרתיות, עובדים הנזקקים לריכוז גבוה במיוחד כמו מנתחים, מתכנתים וברוקרים וסטודנטים הרוצים לנצל בצורה המקסימלית את יכולות מוחם ולעמוד במטלות השונות.

התופעה הזאת אינה חדשה. סטודנטים משתמשים ב smart drugs לפחות במשך שלושים השנים האחרונות כאשר העדיפות בשנות השמונים והתשעים הופנתה לריטלין ונגזרותיו השונות (אדרל, קונצרטה)

הסיבה העיקרית שסטודנטים בארה"ב וקנדה עוברים לפרוביג'יל היא כי בניגוד לריטלין אשר יכול לגרום לתופעות לוואי רבות כמו חוסר שקט, שינויי מצב רוח, חרדות, נדודי שינה בחילות ודפיקות לב מהירות, המודפיניל נחשב לתרופה בטוחה שאיננה משפיעה כלל על מערכת העצבים המרכזית ולכן הסטודנט מרוכז ובאותה עת נשאר רגוע.
מודפיניל (החומר הפעיל בפרוביג'יל) עוזר להתפקס ולהתגבר על הסחות דעת כמו פייסבוק, הודעות וואטסאפ, רעש בסביבת הלימוד ועוד. סטודנטים מדווחים על חווית "צלילה" לתוך החומר הנלמד ואפילו הנאה מלימוד חומר שנחשב קודם כמשעמם.
היכולת לזכור דברים שנלמדו עולה בצורה משמעותית כך שהזמן הנצרך ללימוד ותרגול קטן. אפילו כשמדובר בחומר מורכב, סטודנטים מדווחים שקריאה אחת או שתיים של החומר מספיקה להם כדי לזכור אותו בצורה מעולה. ויתרה מזאת, המוטיבציה ללמוד עולה פלאים. ככל הנראה בשל שחרור דופמין במוח.

חייהם של סטודנטים בכל מקום בעולם אינם קלים: כמויות החומר הם אדירות, לעיתים הם מוצאים את עצמם במספר מבחנים באותו שבוע וכדי לעמוד בדדליינים ובדרישות הם נאלצים לשתות כמויות קפה אדירות וללמוד כל הלילה ועוד לא אמרנו מילה על פרנסה וחיי חברה. לא פלא שסטודנטים בכל העולם מוצאים את עצמם לעיתים קרובות תשושים וחסרי אנרגיה.

כתרופה שפותחה על מנת לטפל בהפרעות שינה, פרוביג'יל שומרת את הסטודנטים ערניים וחדים ומביאה למקסימום את היכולת שלהם לנצל את הזמן. בארה"ב כאשר סטודנט פונה לרופאה המשפחה ומבקש ממנו מודפיניל ללמידה טובה יותר, הוא מקבל מרשם לאחר בדיקה. לצערנו בארץ המצב עדיין איננו כזה ולכן החלופה הטובה ביותר היא הזמנה באינטרנט

מדריך לקניית פרוביג'יל אונליין

Check Also

פרוביג'יל ואלכוהול

ההשפעה של ערבוב פרוביג'יל ואלכוהול

במאמר הזה נסקור את הממצאים המדעיים שחקרו ערבוב אלכוהול ופרוביג'יל (מודפיניל)   המכנה המשותף בין ...